121,6 km Janville naar Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 121,6 km Janville naar Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

121,6 km Janville naar Tours

Door: Jan Louis

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

09 April 2014 | Frankrijk, Tours

Hallo blog lezers
Hier een beetje voer uit het zuiden van Frankrijk
Heerlijk geslapen in een oud bollig hotel tegenover een oude basiliek. In de morgen toch maar een ontbijt van 8 euro p.p. voor het goede begin.te weten een kop thee 2 verbrande broodjes en een croissant, Joke zit zich te ergere want vandaag is het mijn dag om een blog te schrijven.
Het weer is om te starten erg koud maar al gauw begint de temp te stijgen met een temp. van 23 Gr. Ik hou zelf een broek aan om verbranding tegen te gaan. Bij een plaatselijke bakker haalt Joke nog wat brood ik raak in gesprek met een man die van zijn fiets afspringt en vraagt wat de bedoeling is van de reis hij legt uit dat zijn leeftijd is 75 ik zeg dat is leuk ik ben 57 jaar.
De temp begint al lekker te stijgen en de lucht is kompleet strak alleen van wat witte strepen van vakantie gangers die vliegen naar het verre zuiden ik noem het horizon vervuilers.
De tocht van vandaag ervaar ik als de mooiste al moet ik wel zeggen het uitzwaaien van zwager en zus was ook geweldig.
De tocht is totaal anders je ziet nu de overgang van grote graanvelden naar stukjes bos en landbouw kleinschalig .
Wat me opvalt in de weide vlaktes staan veel grote turbines voor de opwekking van stroom.
Doorgaans was de tocht langs de Loire alles vlak geen wind vandaar de grote afstand die we afgelegd hebben. in Duitsland zie je wel heel veel zonnepanelen maar hier moet je ze zoeken.
De stroom komt nog steeds van veel kernreactoren die we ook op een afstand van 25 meter gepasseerd zijn.
Onderweg ook nog even stoppen voor een slang deze lag te slapen op het warme asfalt snel een foto maar helaas te laat.
Het is voor een iedereen aanrader om dit stuk te fietsen heerlijk
Viva la francs leven als god in Frankrijk langs mooie kastelen en prachtige buitenverblijven.
Ik zou graag een dag in de regen willen fietsen om te kijken hoe dat aanvoelt want wat hebben we tot nu toe geluk met het weer.

Gr. Morgen mag Joke weer wat schrijven.....

  • 10 April 2014 - 16:02

    Rud:

    121,6 km op een dag, dat is niet met de franse slag fietsen. Ben benieuwd hoe de fietsen het doen.
    Het in de regen fietsen zou ik nog maar even uitstellen, heb je het hele jaar nog voor!
    Leuk om je reisverslag te lezen.
    Nog een mooie tocht door de cognac streek en op naar Bordeaux.
    Groet rud.

  • 10 April 2014 - 16:36

    Anneke:

    Hallo journalisten, leuk dat jullie om de beurt een stuk schrijfwerk voor je rekening neemt. Niet geweten dat mijn broertje talent heeft. Uit alles wat we lezen blijkt wel dat het tot nu toe geweldig gaat.
    Als wij van hieruit de weerkaart bekijken blijft het schitterend. Maar...bewaar de regenpakken toch maar veilig in de tas want je weet maar nooit.
    Jullie hebben al aardig wat kilometers weggetrapt en dat voor mensen (vooral Joke) die het fietsen toch niet zo zag zitten. Jan-Louis heeft zijn oude liefde, die we vanhem zo goed kennen, weer opgepakt en gaat weer rondneuzen in de keukens van restaurants. Jan-Louis, deze winter maar een cursusje Frans doen, dan kom je nog meer aan de weet.
    Hier gaat alles zijn gangetje, geen zon vandaag en druik met allerlei rommeldingen.
    Blijf schrijven, leuk om te lezen.

  • 11 April 2014 - 07:00

    Annelies:

    Hè lieve zus en zwager!!, wat een avontuur zeg! Heerlijk om te lezen. Jullie zullen onderhand ook wel poepie bruin zijn. Hier in Holland ook alles goed. Alles met de jurk ook gelukt hoor! Hij hangt aan de kast. We kunnen nu lekker ontspannen. Alleen nog de kaartjes klaarmaken en dan lekker genieten van de dagen die komen gaan. Ik lees jullie blog dagelijks en vind het reuze knap. Nou lieve schatten, maak er weer een mooie dag van en tot gauw!!! Dikke kus van Jan en Annelies. Xxx

  • 11 April 2014 - 12:53

    Ilse:

    Goed om te lezen dat jullie tot nu toe alleen nog maar goed weer hebben gehad! Want ik denk dat fietsen in de regen het toch wel iets zwaarder maakt! Maar wat de afstand betreft...; jullie gaan best hard!? Zet 'm op! Ik ga door naar het volgende verslag. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Tours

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 26715

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: