69,3 km Poitiers naar Melle - Reisverslag uit Melle, Frankrijk van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 69,3 km Poitiers naar Melle - Reisverslag uit Melle, Frankrijk van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

69,3 km Poitiers naar Melle

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

12 April 2014 | Frankrijk, Melle

Ja misschien voor jullie een kort ritje, maar we hebben vandaag enkele serieuze klimmetjes gehad en mogelijk eindelijk het probleem van Jan Louis zijn fiets kunnen oplossen. De afgelopen dagen had hij net het gevoel dat hij steeds aan het remmen was en vroeg zich af of het soms tussen zijn oren zat. Nou ik heb nieuws, tussen zijn oren zit gewoon een goed stel hersens en daar moet hij niet aan gaan twijfelen. Wat was waarschijnlijk het probleem, vuilophoping tussen zijn remblokjes en velg. In Nederland zou je voor de afvoer eventueel Sita of Wolfswinkel kunnen bellen, maar hier in Frankrijk ga je gewoon naar een zaak die gespecialiseerd is in grasmaaiers, motoren en aanverwante artikelen. Even de luchtspuit er tussen en waarschijnlijk is het probleem opgelost. Misschien is het beter wat vaker te remmen, dat doe ik ook en het vuil hoopt zich dan niet op. Sommige van jullie maken zich zorgen of we wel goed te eten krijgen onderweg, nou gisteravond hadden we net het gevoel dat we bij een bekend restaurant in Leersum zaten, Jan Louis een heerlijke biefstuk en voor mij, een steak tartaar compleet met alle toevoegingen, ronduit heerlijk. We hebben geslapen in een nieuw IBIS hotel voorzien van leuke details en de fietsen mochten ook weer binnen overnachten. De tocht van vandaag was in het begin wel een beetje zwaar, maar langzamerhand reden we door een glooiend landschap langs heerlijk ruikende koolzaadvelden en volop zon. We hebben onderweg geen temperatuurmeter gezien maar het was voor ons gevoel 25 graden. Inmiddels hebben we ons gedoucht en gaan zo het restaurant van het hotel testen. We hebben ons wel vandaag afgevraagd of het morgen Pasen is en of de bakker wel open zal zijn voor ons dagelijks brood voor onderweg. Ja vandaag zijn we alweer 14 dagen onderweg, maar het lijkt net dat we gisteren vertrokken zijn. We missen jullie natuurlijk wel en zeker de jongens, hopelijk willen ze ons eind mei nog wel zien. Nou als het morgen Pasen is, vrolijk Pasen en tot de volgende keer.

• 13 April 2014 - 11:37

Ilse:

Hi hi hi... Jullie lopen een week voor! Het is volgend weekend Pasen! Maar dat weet je best! :-)
    Ik hoop dat Jan Louis vanaf nu dan niet meer fietst met de denkbeeldige 'handrem' er op. Dat fietst denk ik namelijk een stuk prettiger. Xxx