52,5 km van Pedrafita naar Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 52,5 km van Pedrafita naar Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

52,5 km van Pedrafita naar Sarria

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

04 Mei 2014 | Spanje, Sarria

Ja beste volgers ik mag een keertje alleen wat schrijven. Jan Louis ligt heerlijk na te genieten van zijn menu del dia. Inmiddels hebben we door dat je gewoon om ca. 16:00 uur moet aanvangen met dit menu en niet moet gaan wachten tot 8 of 9 uur. De Spanjaarden en de meeste pelgrims eten om deze tijd en in de avond nemen ze nog iets kleins. Ja dat is natuurlijk een beetje wennen voor mensen die normaal tussen 18:30 en 19:00 aanvangen met het eten.
Zoals jullie gisteren hebben kunnen zien op de foto zatten we met zijn tweeën om 20:30 uur alleen te eten. Er waren drie mensen aan het werk voor ons voor een menu del dia. De kenners onder jullie begrijpen dat dit niet kan, natuurlijk hebben we een uitvoering gesprek met de eigenaar gehad van dit hotel annex restaurant over wat de verbeter punten zouden kunnen zijn. Ja je blijft natuurlijk ook al ben je op vakantie, ondernemer in hart en nieren.

De tocht van vandaag begon met wat stevige klimmetjes tot 10 o/o en na 16 km kwamen we op het hoogste punt van 1335 meter aan. We hebben er ruim een dag, met gisteren meegerekend over gedaan om boven te komen en binnen 25 minuten waren we na een afdaling van 12 km weer op het niveau van 550 meter. Je kunt trouwens merken dat we een beetje aan het einde komen van de tocht, veel meer lopers kom je tegen die de laatste 200 km lopen ( te herkennen aan witte benen en armen) veel winkels met dingen die iets te maken hebben met het pelgrimspad, stokken, schelpen, tegels met een afbeelding van een schelp, vingerhoedjes ect. Dat gaan we natuurlijk niet allemaal voor jullie meeslepen, maar als iemand graag iets zou willen hebben, even melden via het blog, misschien nemen we het dan wel mee.

Gisteravond hebben Berna en. Ilse aangeboden onze was te doen, maar we hebben het vandaag in een zak van het hotel gedaan en morgen komt het gestreken en wel terug, wel zo makkelijk. Je tref niet in ieder hotel een föhn of ruimte om je was te drogen en dat geknoei in een bad of wastafel wordt je ook een keer zat. ( dit is natuurlijk een luxe probleem maar toch)

Ja en nu Claudia gaf al aan in een reactie komende dinsdag is de pubkwis van mei en dan zijn jullie misschien al in Santiago, zoals het er nu voorstaat hebben we nog 125 km te fietsen. Of we het gaan redden dinsdag te arriveren is best mogelijk, maar de route vertoond nog enkele gemene klimmetjes, dus je weet maar nooit.

Tot morgen groetjes allemaal

• 04 Mei 2014 - 22:30

Ilse:

Het zij jullie vergeven als jullie het niet redden om daar op Dinsdag te zijn! Doe rustig aan! Het is tenslotte vakantie! Al zou je dat soms niet zeggen, als je ziet hoe actief jullie iedere dag zijn! Maar ik begrijp het wel... Tot het volgende verslag. Xxx