65,9 km van Sarria naar melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 65,9 km van Sarria naar melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

65,9 km van Sarria naar melide

Door: Jan Louis

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

05 Mei 2014 | Spanje, Melide

Ja,volgers nog even en dan komt SANTiAGO in zicht een spannend moment voor ons valt het mee of tegen wie zal het zeggen?
Maar een ding is zeker de borden met Santiago worden iedere keer aangeduid maar dan wel met minder km,
Voor ons een leuk vooruitzicht nou als de fiets het helemaal begeeft dan heb gaan we kruipen al is het op handen en voeten ,maar komen zullen we er.
Effe Apeldoorn Bellen
Natuurlijk van wijngaarden assurantie'n altijd neemt er een leuke dame de telefoon op ja dat hoor ik aan de stem niet een bedrijf van eerst een muziekje van onze Limburger André ' Rieu .
Nou Joke afrekenen en ik de fietsen uit een werkhok nou dat heb ik dus weer het vlagje van Joke haar fiets blijft hangen achter een grote vaas met hoge takken nou je begrijpt het al ja wat nu nou maak van je hart geen moordkuil gewoon melden
De overigens vrolijke dame bij de receptie maakte er geen probleem van dus ook weer opgelost.
We gaan gelijk al direct stijgen dus zwaar in de trappers ,even tussendoor als we moeten gaan lopen draait de trapper steeds rond dus je fiets scheef houden en duwen naar boven met je korte broek aan en dan iedere keer die trapper tegen je benen is geen pretje nou bij schaatsen hebben ze de klapschaats waarom bij onze fietsen niet een klaptrapper?
Het weer zit ons weer mee 20-25gr goed om te doen,
Je ziet hier veel kleine landbouwboeren of veeteelt.
Hebben we foto's van 5koeien in de wei en een stier nou zo een zie je bij ons niet meer ik zeg joke rij maar snel door met die wapperende vlag van jou,stieren en joke nou dat hoef je geen tweede keer toezeggen.
De stier had een mooi carrillon hangen nou als de kerk in Amersfoort dat had dan krijg je wel iets anders te horen,
De stier liet trouwens wel wat anders horen zijn nekbel nou dat ging ook lekker te keer.
joke was al niet meer te vinden ik haal haar wel weer in ik raak aan de praat met de stier zo zware dag gehad met 5 van die mooie dames in de wei?
Nou dat kun je wel stellen ik hoop dat de boer niet nog meer koeien brengt want ik ben wel toe aan wat middagrust.
Als je dan door de velden rijd met nog in je gedachten de koeien en de stier zie je hier een mega stal van varkens en verderop een mooie arena stal voor de plofkip nou geef mij maar een lapje vlees ui die ene weide.
Vandaag hebben we de fietsbellen goed gebruikt om te laten merken aan de lopers dat er fietsers aankomen
Dit keer vele ja vele en ook weer bekenden je weet wel de Argentijnen en andere nationaliteiten.
Tijdens het afdalen loopt de snelheid soms op tot 40 km je schaamt je soms dood voor de lopers maar ja zij lopen een kortere route dan wij moeten fietsen maar ja we hebben ook tenslotte moeten klimmen.
Tijdens de afdaling voor joke uit staan 2 agenten aan de overkant de snelheid te controleren en manen naar mij toe om een beetje te dimmen.
We hebben ergens nog koffie gedronken vandaag meer dan anders maar we waren er ook aan toe,
Het dorpje lag prachtig op een heuvel en aan de voet van de berg was een groot meer hebben ze aangelegd alleen de stad lag onder aan de voet nou de stad moest worden afgebroken en komen op de heuvel een pracht gezicht.
Aangekomen bij een hotel nou joke even naar binnen en kwam lachend naar buiten dit is echt iets voor jou ze hebben binnen een partij taarten en alles is vers nou dan hoef je niet lang bij na te denken toch?
Tegen joke zeg ik van ik ga toch nog maar een stukje halen nou dat heb ik geweten,
De jongen achter de balie vond het maar wat fijn en gaf het hele stuk wat over was mee morgen bakken we weer nieuw.
Nou de kmr met dit keer nmr 112 bevalt ons zeer goed als we vannacht nog naar het toilet gaan mag je wel eerder naar bed gaan want het einde vd badkamer is bijna niet te zien.
Straks gaan we wat lichts eten en dan ja halen we het of niet morgen ??????????????? Wel lezen hoor want wat daarna gaat komen dat verklappen we nog niet.
Bij de kijkcijfers van goede tijden slechte tijden kunnen ze goed merken dat hun kijkcijfers beduidend naar beneden loopt ik zou niet weten hoe dat komt.?


  • 05 Mei 2014 - 18:58

    Ellen:

    Ooooh spannend! Wat een cliffhanger!!!! Succes morgen!

  • 05 Mei 2014 - 22:31

    Alex En Ulli:

    Wij zijn ook heel benieuwd, dat wordt echt spannend. Ik vermoet dat jullie doorgaan naar Griekenland of zo.
    Omdat alles zo snel gegaan is hebben jullie nog niet genoeg :-)

  • 06 Mei 2014 - 13:51

    Claudia:

    D-day vandaag 6 mei !
    Vanochtend ALex gesproken, die verwacht ook dat jullie vandaag aankomen.
    Wat mij opvalt is dat de verslagen steeds langer worden en dat JL ook steeds meer ZIET.
    Wat zullen jullie vanavond trots zijn.
    Ik zie pas laat of jullie ook echt geland zijn want vanavond is Pubkwis.
    Vanavond proberen ook Ilse DeLange en Waylon de finale van het Eurovisie songfestival te bereiken maar dat zal jullie niet boeien.

    Nou tot later en succes met de laatste lootjes.

  • 07 Mei 2014 - 10:05

    Ilse:

    Nou inmiddels is het natuurlijk al bekend dat jullie het hebben gehaald...! :-) Toppers!! Maar ook dit verslag vond ik toch nog echt de moeite waard om even te lezen! :-) Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Melide

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 26729

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: