67,7 km van Bayona naar Caminha - Reisverslag uit Caminha, Portugal van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 67,7 km van Bayona naar Caminha - Reisverslag uit Caminha, Portugal van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

67,7 km van Bayona naar Caminha

Door: Jan Louis

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

13 Mei 2014 | Portugal, Caminha

Het is altijd weer gokken wie gaat schrijven nou dat kan je aan de manier van schrijven wel zien,
Inmiddels zitten we in Portugal weer een andere taal andere mentaliteit ,
Ook het tijdverschil in Nederland 19.30 en in Portugal 18.30uur.
Vertrokken uit hotel met een spoor van olie achterlatend,
Even aan de overkant toch even wat eten nou dat werd een fiasco ze snapte er niets van maar goed het kost hier niet veel als je dat bij ons doet dan ga je op voorhand al failliet.
De route was in een woord geweldig links wat hoge bergen en aan de rechterkant ja de zee nou wat voor een zee zo blauw als de hemel helemaal strak behalve de zee daar zat wat beweging in leuke golven een soort van waterbed als het eenmaal in beweging is dan lig je de hele nacht te klotsen daar zijn wij van afgestapt en het kost ook veel energie,
Ja nu we het toch over energie hebben je weet wel de oudjes op de fiets nou dan heb ik een leuke foto voor jullie ik geef het goede voorbeeld komen in een hotel en hebben mijn idee overgenomen maar dan als leesfiets.
Nee ik wil de ouderen krijgen op de fiets misschien wel een ander zadel als onze Maxima maar je mag van de verzekering uitzoeken.
Nee niet achter de geranium's maar actief aan de gang als je dat lukt dan word je nog ouder wat overigens de pensioenfondsen niet leuk zullen vinden hoe eerder je leven stopt des te beter dan houden ze meer in kas,
Kan de directeur eerder met pensioen met een leuke premie hij kwam op het idee om mensen langer door te laten werken ,
Ja als je 2 jaar langer door moet werken dan hoeven ze deze 2jaren niet te betalen
Het moet anders in mijn stelling en dat is je betaald premie wanneer je de leeftijd haalt ja ik zeg erbij Als je de leeftijd haalt wat zij natuurlijk niet hopen krijg je een zak vol met geld om nu is echt te gaan doen wat je wil gaan doen,
Het gekke is dat je nu minder krijgt om dat er minder in kas zit ze liegen dat ze barsten.
Zal ik daar nog even over door gaan nou mijn broek zakt daar bij af ook niet dat daar veel bij te zien valt want alles is wit behalve onze armen.
Deze fout maken we niet meer ik bedoel met fietsen de verkeerde weg en ja hoor maar nu ligt het niet aan ons even koffie drinken we moesten echt nou wat een genot als je in zo'n kleine ruimte zit
Althans bij mij wel.
De weg naar beneden voor de pont deze vaart niet vanwege een opknapbeurt.
Volgende pont 10km verder is uit de vaart genomen er is een brug 5km verder geplaatst fijne aanduiding dus niet,
Maar wat is het heet vandaag,
Een beetje regen zou wel wenselijk zijn dan valt er wat minder in Nederland ja toch.
Maar ondanks alles een hele mooie tocht en wat is die zee mooi het is echt een bak vol met water wel zout maar ja dat hebben we wel nodig voor over de aardappels
Het hotel waar we nu in zitten daar ga ik het morgen over hebben ik ben nog bezig om bij te komen van wat we daar zien?????
Jonge jonge wat een ho........
Blijven volgen want straks komt er een tijd dan valt het doek.

  • 13 Mei 2014 - 21:23

    Ellen:

    Als jullie een beetje doortrappen ben je zo weer rond! Leuk dat jullie nog even verder genieten. Evora in Portugal is ook een leuke plaats! Geniet!

  • 14 Mei 2014 - 17:00

    Wil Van Der Zande:

    Hallo zwervers,

    Weer een mailtje van Ma, ik zal heel erg blij zijn als ik jullie weer zie,
    ben benieuwd of ik jullie nog herken met die bruine gezichten.
    Ik heb alle mails van de afgelopen week weer gelezen, wat een prachtige verhalen.
    De zevende week staat weer genoteerd en ik denk dat ik jullie maar kom afhalen in Maastricht dan
    ben ik tenminste op tijd voor Andre Rieu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Oh nee was even vergeten dat het Eindhoven is geworden.

    Veel liefs Ma

    Ook namens mij en de rest van de familie nog heel veel plezier, we zullen jullie verhalen straks wel missen,is het misschien een idee om thuis ook een blog bij te houden????

    Liefs Wil

  • 14 Mei 2014 - 20:14

    Claudia :

    Anaha! Eindhoven dus !
    Mag ik raden ? Enkeltje Porto - Eindhoven ? Fietsen mee.
    Van je familie moet je het hebben.....

    Nou Evora is wat uit de route en een ENORME klim kan ik me herinneren toen ik in Portugal fietste.

    Al kip piripiri of BBQ sardientjes gegeten ?

    Dag kanjers

    Groet Claudia

  • 17 Mei 2014 - 09:17

    Ilse:

    Leuk... :-) Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Caminha

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 26705

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: