98,1 km beetje veel, Massy naar Janville - Reisverslag uit Janville, Frankrijk van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 98,1 km beetje veel, Massy naar Janville - Reisverslag uit Janville, Frankrijk van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

98,1 km beetje veel, Massy naar Janville

Door: Jan Louis

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

07 April 2014 | Frankrijk, Janville

Hallo Santiago volgers,
Misschien wel laat maar het was me wel het dagje wel.
Aangekomen zondagavond in ja hoor een IBIS hotel vlak aan de snelweg .
Even douchen en dan nog even de was voor het eten ik heb een nieuwe uitvinding bedacht en wel de verbeterde droogtrommel,van het merk JLJ.
Je wast bijv eenspijkerbroek wring hem uit en doe de slang van de föhn in de pijp van de broek ga vervolgens lekker eten, en dan zeg ik tegen Joke van de brandweer komt langs het zal toch ons niet overkomen maar nee de kazerne zit gelijk om de hoek.
Na het vertrek uit het hotel de route weer zien op te pikken en ja hoor we rijden weer lekker iedereen toetert en wijst naar voren ja hoor aan onze zijde we weten waar we naar toe moeten ruim baan voor iedereen 3rijen breed en een mooi fietspad blijkt het de snelweg te zijn.
Eindelijk op weg mooi weer gereden door leuke dorpjes komen we aan in een klein dorp Joke gelijk bij de pastoor een stempel halen jl komt in gesprek met een dame en vraagt van de 4 beelden voor de kerk waar zijn de 3 hoofden van de 4 stuks ze zeg we geen voorbeelden meer, nou zeg ik neem de mijne ik ben dan het knapste van het stel.
Gereden door veel dorpjes ook hier merk je dat de vergrijzing toeslaat veel leegstand dus geen koffie.
Bij de plaatselijke supermarkt inkopen gedaan je weet niet wat je nog tegenkomt Joke zegt nog even van nou met andere woorden het is wel erg veel wat je even aan het schrijven ben ben, ze is eindelijk moe en wil gaan slapen, misschien moet ik wel schrijver worden???
Tijdens de tocht in het middaguur komen er enkele donkere wolken aan als het maar droog blijft???
We rijden een heuvel op en net boven aan begint het behoorlijk te plenzen blijkt het een boer te zijn die aan aan het beregenen is dus snel weer droog en op naar het hotel doodop met forse tegenwind de laatste 30 km was net of je door de noord oost polder aan het fietsen was met veel tegenwind, maar wel berg op en af. Eindelijk kwamen we aan in ons hotel voorzien van alle gemakken, maar wel uit de jaren 40.

Groetjes en tot het volgende blog jl.

  • 07 April 2014 - 22:38

    Anneke:

    Kan het niet laten, ik moet even reageren. Wat is dat voor een verhaal over kopjes bij de kerk,
    zijn dat 4 rompen waarvan er 1 geen hoofd heeft en jij vindt dat jouw hoofd daar wel bijpast ?
    Goed en ook zeer verbaasd om te lezen dat Joke moe is en wil gaan slapen. Dat komt niet veel voor, Jan-Louis daar zou ik maar van genieten, doorgaans is het andersom.
    Voor de komende tochten: let op de weg en neem geen snelweg. Jullie fietsen al zo snel, waarom dan nog op een zoganaamde snelweg.
    Gaat alles technisch gezien goed met de fietsen, Steef is daar erg benieuwd naar, geen bericht is goed bericht zullen we maar zeggen.
    Vandaag was het hier heerlijk weer, vanavond zeer dreigende wolkenpartijen en stevig geregend maa dat is nu weer voorbioj, doorgestuurd naar Frankrijk.
    Groetjes en slaap lekker.

  • 08 April 2014 - 16:32

    Ilse:

    Hoi!!!

    Wat een heerlijk verhaal! Je bept ook gewoon van je af ook he, Jan Louis!? Geweldig!
    Maar ik heb alles begrepen! Ook de paar 'misverstandtjes' maar die moeten er ook zijn!
    Maakt het verhaal alleen maar leuker! Zo maak je nog wat mee! :-)

    Liefs Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Janville

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 26850

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: