90,5 km Van Belin Belliet naar Onesse-et-Laharie - Reisverslag uit Onesse-et-Laharie, Frankrijk van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 90,5 km Van Belin Belliet naar Onesse-et-Laharie - Reisverslag uit Onesse-et-Laharie, Frankrijk van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

90,5 km Van Belin Belliet naar Onesse-et-Laharie

Door: Jan Louis en een beetje Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

19 April 2014 | Frankrijk, Onesse-et-Laharie

Hallo trouwe volgers ,
Aan Kees,bedankt voor de foto,'s je bent er maar druk mee.
Afgesproken we staan vroeg op maar helaas 8.30 uur werden we wakker dus alles snel inpakken en kregen een heerlijk ontbijt de dag begon dus goed dat dacht ik?
Op de fiets en het tempo lag te snel te hoog dit pad moeten we volgen na15 km toch verkeerd gereden FOUTJE al snel voelde ik de benen maar toch ja toch maar doorgaan de wegen zijn goed maar alleen alles over een afstand van 90 km rechtdoor als je dit leest geloof je het niet maar jonge jonge wat is dit land uitgestrekt op het trappen na zou je in slaap kunnen vallen.
Eindelijk een dorpje voor wat lekkers Joke besteld een koffie voor mij een cappuccino echter ik krijg een warme chocolade met slagroom het smaakte allemaal heerlijk het uitzicht was ook geweldig een plein met grote platanen gesnoeid als een paraplu.
Maar weer in de benen je moet altijd weer alles intrappen men zegt met dat zadel van Brooks gaat deze na je zitvlak staan nou bij mij is dat omgedraaid maar goed je geloofd het niet ik leek wel POPPEY of ik een blik spinazie op heb alles verliep als een speer de kilometers vlogen ons voorbij.
Als je in france rijd zie je diverse watertorens groot,klein,vierkant nou bedenk maar een model nou daar wachtte ik op een toren open zonder deur nou ik naar binnen natuurlijk voor Joke de juist e tijd om even ???? de rest mag je zelf verzinnen maar het is maar goed dat we niet op een berg stonden anders hadden we een aardverschuiving gehad.
Naar boven met een stalen trap verticaal voorbij een groot waterbassin leeg natuurlijk verder omhoog ik schrok geweldig was wat geweest voor buurman Mart een grote uil met een witte kop vloog in het rond de toren was ook rond zeg nog wel tegen hem we gaan elkaar geen pijn doen maar ik kan je wel verklappen dat er in iedere HOEK vd ronde toren een een muisje zit maar eenmaal boven gekomen wat een uitzicht.
Weer wat eten voor brandstof bij te laden.
Op naar een dorpje voor een onderkomen te vinden voor een goede maaltijd en een fatsoenlijk ?????? Bed.

Joke
Nou dat was wat, we hadden beide besloten in een gite te slapen, het zou een verbouwde hoefsmederij zijn, nou niet dus. Er was geen hoefijzer te bekennen en ook geen vuur. Bij aankomst waren er al 2 mannen om te slapen en wij kregen een piep klein kamertje met een stapelbed. Ja wat moet je nog verder of toch maar accepteren dat alles niet schoon en netjes kan zijn. God wat een vies geheel, er lagen wat oude dekens die je mocht gebruiken om onder te slapen en wegwerp lakens. Nou gelukkig hadden we onze eigen slaapzakken met kussens meegenomen en dachten laten we het beste maar van maken. In het hele dorp was geen restaurant te bekennen, geen pinautomaat, geen WiFi ( nou dat is natuurlijk niet zo erg, maar jullie zitten toch te wachten op ons dagelijks bericht). Gelukkig stond er een kaasboer op een marktplein en was er een klein winkeltje. We hebben wat brood, bier, wijn en kaas gekocht en dit samen met de 2 andere slapers gegeten. Tijdens het eten kwam de eigenaresse van de Gite de bijdragen voor de overnachting ophalen en wat brood voor de volgende morgen brengen. We hebben ons ingehouden over de prijs kwaliteit verhouding, maar het blijkt volgens de andere slapers ( 2 Fransen ) dat het in Spanje nog erger zou zijn. Nou ja we wachten gewoon maar af en proberen zoveel mogelijk andere slaapgelegenheden te zoeken . Na 2 biertjes en wat wijn zijn we gaan slapen en waren zeer vroeg wakker. Gr. Allemaal


  • 19 April 2014 - 19:09

    Ellen:

    Geen paniek hoor! Onze ervaringen in Spanje zijn prima. Ieder barretje heeft altijd wel brood met lekkere jamon of qeuso in de aanbieding! En slapen ging ook altijd wel prima! Veel plezier daar!

  • 19 April 2014 - 19:25

    Claudia :

    Gelukkig, daar zijn jullie weer !
    Pain, vin en boursin........Morgen maar weer beter. Na zo,n dag wil je w.s. Liever iets warms.Gunnen jullie je een paas ontbijtje morgenvroeg ?
    Hier was het vandaag nog een beetje guur, morgen zou het beter worden .
    Ik ga naar Arnhem voor mijn moeder o.a. asperges koken.

    Fijne dag !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Onesse-et-Laharie

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 26764

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: