65,9 km van Burgos naar Osorno - Reisverslag uit Osorno, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 65,9 km van Burgos naar Osorno - Reisverslag uit Osorno, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

65,9 km van Burgos naar Osorno

Door: Jan Louis en Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

29 April 2014 | Spanje, Osorno

Beste volgers,
Gisteren zijn we in Burgos aangekomen, maar hadden geen tijd meer om de kathedraal te bezoeken. Dat vonden we zo jammer, dat we besloten hebben dat vanmorgen te toen voor de aanvang van de fietsroute van vandaag.
In het plaatsje waar we 2 nachten gebleven waren hebben we een stel gezellige Deense mensen ontmoet, een vader van 74, dochter, zoon en schoonzoon. Eerst in een restaurant en later bleken we in hetzelfde hotel te slapen. Zij deden de route lopend en zijn zondagmorgen vertrokken en zoals jullie weten hebben wij een snipperdag opgenomen. Tot onze verbazing kwamen we ze weer tegen in de grote stad Burgos in een winkelstraat, even gezellig gekletst en we zijn weer verder gelopen. Na wat winkels te hebben bekeken vonden we een leuk restaurant voorzien van leuke details. We zitten net te eten en wie komen er binnen, ja hoor de Denen. Wederom gezellig met elkaar zitten kletsen en adressen uitgewisseld en in een jolige bui aangegeven dat we elkaar wel weer zouden treffen in Leon. Gezien het tempo waarin zij lopen en ons tempo met fietsen, moeten we zeker 4 snipperdagen opnemen om elkaar weer te treffen.
We hadden ook gisteren onderweg een leuk gesprek met een Belg, in het Engels stonden we met elkaar de vele ooievaars te bespreken. Na afloop zij ik tegen Jan Louis het was toch een Belg, waarom stonden we dan met elkaar in het Engels te lullen.

Vanmorgen zijn we de mooie kathedraal van Burgos wezen bezichtigen, het was een mooie belevenis. Wat een pracht en praal, wat hebben de bouwers van deze kerk neer gezet. Super mooi om deze van binnen gezien te hebben.

De route van vandaag was met veel stijgen en weinig dalen, tegenwind met een lekker zonnetje. Veel vals plat en mogen we morgen verder omhoog.
Zonder te hoeven zoeken zijn we een hotel tegengekomen met een eigenaar die geen woord Engels, Duits of wat je toch zou mogen verwachten een woordje Nederlands zou spreken, maar we hebben een mooie kamer gekregen, voorzien van een nette badkamer. De plaats zelf stelt niets voor, enkele winkels, een café en een kerk, maar we hebben een slaapplaats. Nu zitten we te wachten onder het genot van een lekker flesje Rioja met wat olijven tot de keuken om 21;00 uur zijn deuren gaat openen en het diner gaat aanvangen. Hopelijk vallen we niet in slaap aan de bar, we zijn een beetje moe van alle klimmetjes van vandaag.


Nou mijn gesprek word anders?
Nou kom maar op JL want we zijn wel wat gewend van jou.
Wat ik nu schrijf is dat ik niemand wil kwetsen sorry voor iemand die het wel heel serieus opneemt maar jullie zijn ondertussen wel wat gewend van mij.
Als ik terug ben in het walhalla van NEDERLAND ga ik direct kijken bij de algemene begraafplaats van LEERSUM om te kijken of ik als het zover is wat niemand weet maar we verbergen die dingen of willen er niet over praten er wel degelijk een goede WIFI verbinding is je weet wel op het internet,
Kom ik straks gestrekt dan wil ik onder de grond ook een goede verbinding?? Internet dus fijn om te zoeken op internet.
Ook hoeven ze niet te zoeken naar de juiste steen,marmer,hout een grindtegel met een pot met daarin een viool.
Nee ik wil gewoon eenzonnepaneel dan heb ik stroom voor eeuwig?
Waar wil je nu heen nou van morgen een ontbijt ligt bij de dame vd keuken ja hoor een telefoon sorry een mobiel,
En wij maar een broodje eten met schimmel erop oh ja zegt Joke dat is waar ook. Nou we hebben de dame wel even de mand met brood gegeven, met er zit schimmel op.
Wat ik jullie wil vertellen is dat vele van ons ziek zijn zonder dat je het in de gaten hebt het sluimert er van zelf in.
Je loopt het hotel uit ja hoor jonge meiden aan het bellen waar gaat het over?
Een ober neemt de bestelling op correct de persoon die besteld kijkt niet de ober aan maar wijst alleen aan wat hij wil etend vd kaart
Mensen wij zien dit tijdens de Dienst in de mooie kathedraal ja zelfs de priester heeft op het altaar een mobiel liggen ja natuurlijk je moet wel contact houden met boven oké hier heb ik begrip voor maar het slaat wel door we weten niet meer hoe we ons moeten gedragen zelfs op straat ja je kan niet meer lopen op straat overal is deze ziekte toegetreden.

Gr. Jl

Nou ikke nog we zitten in het restaurant van het hotel, net zijn tweeën intiem te wachten wat we eventueel te eten gaan krijgen groetjes Joke zie foto

  • 30 April 2014 - 13:49

    Ilse:

    Je hebt helemaal gelijk JL! Ik doe er helaas ook aan mee, maar irriteer me er mateloos aan! Zit er ook dikwijls over na te denken om dat ding er gewoon uit te doen, weg er mee! Maar ja... bang dat we weer wat missen... dus dan doe je het maar weer niet... Maar heb het als je blieft niet meer over wanneer je gestrekt gaat!! Want daar hebben we geen zin in! Dat stellen we nog HEEL LANG uit! oké!?
    Maar grappig ja, Joke, dat je toch op een bepaald punt in de reis telkens weer mensen tegenkomt die je al eerder op de route ook gezien hebt. Schept toch een band zo'n reis!
    Xxx ilse

  • 30 April 2014 - 14:15

    Wil Van Der Zande:

    Hoi,

    Hier weer een bericht van Ma, alweer een week afgestreept zoals ik je al aan de telefoon vertelde,
    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben en en wat een verhalen, Als Jan_Louis zich thuis gaat vervelen kan die altijd een boek gaan schrijven, ik word dan zijn uitgever want het gaat vast veel verkocht worden.

    Liefs Ma

    Hoi,

    Ook ik vind, zoals jullie weten jullie verhalen fantastisch en het lijkt me inderdaad bijzonder om al die verschillende mensen te ontmoeten.
    Geniet ervan.

    Liefs Wil


  • 30 April 2014 - 17:20

    San Xacobeo:

    Blijkbaar kiezen jullie voor het alternatief: een eigen route. En dus niet de Camino. Want anders kom je niet in Osorno terecht. Waarschijnlijk na kilometers lang de N-120 gevolgd te hebben. En dus geen Caminoplaatsen zoals San Anton, Castrojeriz en Fromista. En geen albergues maar hotels. En geen pelgrimsmenu om zeven uur 's avonds maar het Spaanse cena om negen uur. Want eerder zijn de restaurants niet open. Dineren doet de Spanjaard overigens 's middags: het comida. Het cena is wat licht voedsel want de nacht komt eraan en uitbuiken kun je beter tijdens de siesta doen.
    Maar er is nog tijd om de camino wel van dichtbij te beleven. Ben benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Osorno

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 26742

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: