De aankomst - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu De aankomst - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

De aankomst

Door: Jan Louis

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

07 Mei 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Spelt in hooiberg,
Hoi,
Maandagavond na het eten zouden we het niet te laat maken dus niet te veel eten er heerst toch wel wat van spanning zo halen we het wel nou al gaan we kruipen.
Wat later Joke was het zat nee niet vd wijn maar gewoon moe ik denk blijf nog even zitten we hadden wel iedere keer leuk contact met de kelner en gewoon een boerennaam Adriaan.
Vele tafels waren al leeg ,
Adriaan vraagt aan mij nog koffie of iets anders zeg ik van hoe kan je dat nou vragen en met de snelheid waar je het aan mij vraagt klopt het niet Nou bij de laatste tafel van 4 personen ging hetzelfde de mensen denken van nou we rekenen maar af
Hoe zou jij dat dan doen nou laat mij maar bedienen bij de tafel van 4 overigens Engelsen personen,
Nou erop af ik met lood in mijn schoenen en hij ijzer,
Het ijs was snel gebroken en de mensen bestelden nog extra 2koffie en 2 wijn zie je dat is scoren en zie je hoe ik dat doe ja ja wat kan ik voor je doen nou gewoon een stukje gebak morgenvroeg nou in de vroege ochtend werd ik al schuimbekkend wakker nooit zo snel geweest joke zegt zo mooi je bent nog niet zo snel geweest en ja wat staat er bij het ontbijt ja hoor je raad het al.
Ja jl hoe zit dat dan met die spelt?
Woensdagmiddag lopen we nog even door het park?
En wat ligt er op het gras te doezelen in het park??? Die spelt natuurlijk ,NEE onze kelner Adriaan.
Naar Santiago ging het bij mij in de middag niet zo lekker nou met de fiets bedoel ik met een grote steen even onder handen genomen als ik onderweg een kraan tegen kom dan plet ik hem,
Joke kan nog wel wat vracht extra meenemen,
Nou dat is de goden verzoeken
En ja hoor een grote kraan midden op een Bospad fiets ertegen aan even een foto voor het nageslacht nou de machinist had al zo'n voorgevoel denk ik want die was in geen velden of wegen te bekennen.
Nou dan maar door fietsen kruipen is ook geen optie.
Inde middag regen nou van die zachte druppels dus geen pak aan.
Je komt door vele dorpjes ja het leven staat er echt stil vele leegstaande krotten hier en daar wat oudere mensen met moestuin en daar omheen te pikken in de aarde nog wat plofkippen nee maar wat is nou een mooie kip dat weten we al niet meer laat staan als je aan kinderen vraagt wie maakt nu de melk ja natuurlijk de fabriek.
We hebben vele foto's dan zie je sommige dingen ook beter hoe het er hier aan toe gaat.
En dan ja en dan een prachtig gezicht een diep dal met een spoorbrug ja een gigant en wel ja hoor daar ligt SANTIAGO daar is het om te doen geweest we voeren de snelheid op ja zelfs Joke was nu zelfs de rem vergeten nog even klimmen zo wat een stad ja de kathedraal staat nog in de steigers ze hadden niet verwacht dat we nu al zouden komen nou dat nemen we voor lief.
Komen uit op het grote plein nou je weet wat de paus doet ?nou we hebben elkaar een lekkere kus gegeven gelijk weer een paar van die Chinezen om ons heen ja die zoenen anders dan kan ook niet anders kijk maar naar hun ogen.
Gelijk komt er een vrouw op me af lopen en vraagt om geld voor een croissant te kopen nou ik heb haar maar het mobiele nmr van vriend A3 gegeven die helpt ook van tijd tot tijd bij de voedselbank ,ikzelf van als je hem belt dan krijg je een zak met KRENTENBOLLEN en natuurlijk niet vergeten te vragen naar water,
Zijn nmr is 06-601-/?.
Van het plein af lopen we naar de grote kathedraal trappen op voor naar binnen te gaan nou zit daar de volgende dame nee dit kan ik A3niet nog een keer aan doen ook zij trekt haar mond open nou mijn mond viel ook gelijk open wat een gebit ja echt van boven tot onder aan toe gevuld met goud ja goud?
Wat nu ze spreekt goed Engels nou ik heb haar maar verteld dat de goudprijs aan de top staat en wanneer zij haar handel zou laten trekken dat ze de rest van haar leven niet meer hoeft te bedelen,
Gelijk komen er kinderen op me af lopen heb ik weer Joke is al in geen velden of wegen meer te bekennen ja in de kerk,
Dit keer ging het om vragen het ging om een scriptie voor school.
We hadden bedacht voor alle mensen die ons volgen een mooie kaars op te steken nou onze lieve heer is ook met zijn tijd meegegaan en wel elektronische kaarsen dat doen we dus echt niet.



Nou beste mensen ik mag ook nog even wat schrijven; allereerst willen wij jullie bedanken voor de steun via de telefoon en mail tijdens onze tocht. We hebben niet op alles kunnen reageren, maar dat begrijpen jullie hopelijk, want er moest natuurlijk ook gefietst worden. We hebben samen een fantastische reis mogen beleven en hebben besloten over twee dagen de reis te vervolgen naar Cabo Finisterre.( het einde van de wereld)
Lieve groeten van ons

  • 07 Mei 2014 - 20:39

    Han:

    Wat een geweldige ervaring en prestatie. Proficiat!!
    Tot ziens in Leersum en bedankt voor het kaarsje, ik voel het hier branden.

  • 07 Mei 2014 - 20:46

    Claudia:

    Hoi pelgrims,

    Ik lees net dat het de gewoonte is voor de pelgrims om op de Cabo Finisterres al je kleren
    en laarzen te verbranden. Dat ruimt lekker op ! Kan je weer wat nieuws kopen.
    Waarschijnlijk is het een naturisten strand.
    Nou veel plezier !
    Gisteren heeft Mediquiz de laatste ronde gewonnen , De bijen zijn de winnaar van het seizoen in Leersum. Beide teams willen 27 mei winnen.
    Hanneke en ik denken fat we jullie nog zien voordat ik vertrek. Dat zou leuk zijn.

    Groetjes Claudia

  • 07 Mei 2014 - 21:04

    Ellen:

    Wat goed!! En wat leuk om te lezen dat jullie nog even doorrijden!!! Wij zijn ook door ge (motor) fietst naar Cabo Finisterre. Erg indrukwekkend, dus diep respect!!

  • 08 Mei 2014 - 11:14

    Wil:

    Hoi Pelgrims,

    Wat een onvoorstelbare prestatie!!!!!
    We hebben genoten van jullie verhalen en
    zijn diep onder de indruk dat jullie dit hebben gepresteerd.
    We zullen de verhalen missen.

    Liefs,
    Wil en de rest

  • 08 Mei 2014 - 14:00

    Anneke:

    Jan-Louis, wat bijzonder dat je ons belde met de mededeling: we hebben het gehaald !
    Joke in de rij voor een stempel en jij belt ons ! Super !
    Gelukkig, eerst 2 dagen rust om bij te komen.
    Dan naar het einde van de wereld, misschien ligt daar de pot met goud die volgens de legende aan het eind van de regenboog ligt. Heerlijk om nog een paar dagen door te fietsen en nu moet er niets meer maar alles mag....en dan na het einde van de wereld gezien te hebben ?
    Betekent dit dat er geen reisverslagen meer volgen, eigenlijk wel zo rustig want dit werkt verslavend,
    als je langs de computer loopt wil je toch even lezen.
    Wat betreft het kaarsje, nu kan ik in gedachten mijn kaarsje uitblazen want jullie hebben het gehaald.
    Toppie.
    Wie weet tot het volgende bericht.
    Groeten van ons, Anneke

  • 09 Mei 2014 - 14:48

    Ilse:

    Mooi verslagje weer... :-) Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 26838

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: