84,2km van Osorno naar el Burgo Ranero - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 84,2km van Osorno naar el Burgo Ranero - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

84,2km van Osorno naar el Burgo Ranero

Door: Jan Louis en Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

30 April 2014 | Spanje, El Burgo Ranero

Gisteren gaven we al aan dat de keuken in ons hotel pas laat van start ging, maar het eten was het wachten waard. De. Kamer was keurig verzorgden het ontbijt was goed. Veel cake, koekjes en verdere zoetigheden die wij normaal niet als ontbijt zouden nemen, maar ach je wend eraan.

Na enkele km kwamen we een schaapherder met een stuk of 300 schapen tegen, dit was heel indrukwekkend, hoe bestaat het dat 1 herder met hond het hele koppel over de weg kan laten lopen zonder dat er een de benen neemt. Eergisteren zijn we door veel dorpjes beginnende met Villa.... Gefietst en gisteren en vandaag weer. Soms hadden we het gevoel gaan we wel goed, we komen weer door Villa....., maar gelukkig we hebben de juiste weg gevolgd en waren rond 14:00 uur in het dorp waar we zouden gaan slapen, maar we voelde ons nog zo goed in de benen dat we toch nog wat verder zijn gegaan en zitten nu in een Hostal waar ook veel lopers slapen. Daar we op een hoogte zitten van 800 meters zien we aan de rechterkant bergtoppen met sneeuw. Dit is wel heel bijzonder omdat we in een temp van gemiddeld 27 graden fietsen.
We zitten nog ongeveer 375 km van Santiago en denken nog een weekje nodig te hebben om er te komen. Dat lijkt veel maar we moeten nog over een paar leuke bergtopjes heen om op de plaats van bestemming te komen.
Jullie reacties dagelijks blijven we met veel plezier lezen en hopen er nog veel te mogen ontvangen.

Jl
In de plaats Burgos stukje terug hadden we de fietsen gezet op een eiken houten vloer en wel in de vergaderruimte de volgende dag tassen hangen aan de fiets ja dat zie je ook bij oude auto's de fietsen hadden ik denk alle olie verloren uit de achteras,
Ja wat nu heb maar snel toiletpapier gehaald en de olie over de vloer van de vergaderruimte gesmeerd, even gemeld de man aan de balie kwam even kijken en zegt zo van zo mooi heeft deze vloer er nooit uitgezien.
Vandaag wat een pracht dag ja meneer als je zo druk bent met je telefoon ja dan gaat er een poes met je stukje vlees vandoor.
Prachtig de hostel waar we een kmr hebben word gerund door de Fam. Oma staat op de weg en een ieder komt niet om haar heen en verwijst je naar binnen voor een kmr geen kmr nou maar we hebben ook bier en goed eten nou dat gaan we straks beproeven.
Als je in welk dorp in dit gebied inrijd dan zie je in ieder kerktoren wel een ooievaarsnest moeder let op de kinderen en pa haalt voedsel van het land op het menu vind je ook geen kikkerbillen,
Nee die zijn voor de ooievaars.
Deze dieren hebben veel rechten meer dan sommige mensen op deze wereld die horen achter het aanrecht althans hoe sommige mannen over de v---w denken ja ik niet natuurlijk.
Waarom men deze dieren zo laat leven is dat ze veel geluk laten uitstralen over de stad of dorp,
In Nederland is altijd wel een ambtenaar geen bouwvergunning oprotten met jullie illegale bouwactiviteiten.
aan het einde van het jaar krijgt de beambte een goede beoordeling dus een extra € op de bank .
Als jullie morgen naar de slager gaan neem dan dit keer geen plofkip,biovarken of mestkalvervlees maar schapenkotelet,
Vandaag achter een kudde van schapen gelopen jonge wat een leven zoals deze herder zijn schaapjes langs de berm van de weg leid natuurlijk met zijn trouwe viervoeter.
Ik ga nu stoppen een dame op leeftijd komt bij ons zitten dus even Engels lullen eten en dan ja slapen.
Morgen niet al te veel km's dan komen we in de stad Leon als het mooi is dan blijven we nog even.
Maar zoals we al zeggen de rit is bijzonder in de verte zien we al de hoge bergen zich opdienen om straks te beklimmen.
Er zit een top bij van 14procent zelfs hier en daar een laagje sneeuw.
De vrouw gaat weer weg en wel naar binnen heerlijk even rust,
Ze lijkt veel op een tante van Joke ja die kletst ook maar door je komt daar ook niet tussen om jouw verhaal te doen.

Gr. Jl-Joke.

• 30 April 2014 - 18:57

Claudia:

Niet te veel naar boven kijken, naar de ooievaars , tijdens het fietsen. Dat is linke boel.
    Tja, nog een weekje naar het einddoel dat is overzichtelijk. Ben benieuwd of je die dag opgelucht of verdrietig bent. In elk geval trots, denk ik. Als het meezit kan ik a.s. Dinsdag tijdens de pubkwis meedelen dat jullie het gehaald hebben op een eerlijke manier.
    Mijn parket ziet er wat schraal uit dus kom gerust je fietsen parkeren........
    Dan natuurlijk de vraag : Wat zijn de verdere plannen ?..??

Groeten Claudia

• 02 Mei 2014 - 17:55