73,7 km van Corcubion naar Noia - Reisverslag uit Noia, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 73,7 km van Corcubion naar Noia - Reisverslag uit Noia, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

73,7 km van Corcubion naar Noia

Door: Joke en Jan Louis

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

10 Mei 2014 | Spanje, Noia

Lieve volgers,

Gisteren dachten we dat we met een soort veerboot naar porto konden oversteken. Nou vandaag kwamen we erachter dat het bordje een hele andere betekenis had, porto is haven. Ja we hebben natuurlijk wel ons boekje voor diverse vertalingen, maar in de bergen waren we dit bordje nog niet tegengekomen. We hebben er wel schik om gehad. Ja nog even en dan komen we in Porto aan en gewoon met onze fietsen. Jan Louis zit de iPad bijna uit mijn handen te rukken voor zijn verhaal, dus ik laat het hier maar bij.

Ja jl op reis en wel in Frankrijk ,
Nou ben niet gewend te reizen en zeker niet in france veel mensen durven nooit over hun fouten te praten maar als jl begint dan komt de rest ook wel los althans bij de nodige wijn,
Wat gebeurde ik moest volgen Gent nou dat is in belgie' gant,
Moet je wel doorhebben nou deze fout kon ik snel herstellen.
Het volgende volgende op de lijst staat Orléans maar op het bord staat Orly nou Gand Gent dan begrijp je ik op naar Orly ja mooi kom ik aan bij het vliegveld zo'n fout maak je maar een keer,
Wil je nog meer weten van deze fouten nou dan maar weer blijven volgen .
Op dit moment is in het hotel het song festival aan de gang erg gezellig met de herrie om je heen Want 2mtr verder ja daar hangt een ander scherm nou daar is een voetbal wedstrijd aan de gang.
Maar goed ik zie altijd wel iets want wat niet klopt nou de trap dat klopt niet helemaal maar goed de eigenaar had het ook door en zal het zo snel mogelijk herstellen maar bedankte me voor de tip.
Goed het weer begon met wat mist in combinatie met wat zachte regen nou de sfeer is er niet minder om.
Voor degenen die ons volgen op de kaart kunnen zien waar we exact zitten en dan word ook duidelijk dat we rijden op een goede weg met weinig verkeer zaterdag dus.
Wat we zien is aan de rechterzijde de zee ja en wat voor een zee met een mooie blauwe kleur met overal vissersbootjes de vis die we op hebben werd vanmiddag vers aangevoerd,
De water kwaliteit is beduidend beter geworden om dat onze koning ALEXANDER zich daar voor heeft ingezet ,
Nou als die nou ook is aan de gang gaat aan onze zee dan kan ik ooit onze kinderen zeggen van wat een mooie blauwe kleur heeft de zee.
Alleen hoop ik dat de rand van het strand schoon gemaakt word want op zee donderen ze wat over boord rotzooi dus.
Het is voor dit deel gewoon een prachtige route met wel wat verhogingen maar dat is geen probleem meer voor ons.
Nu maar snel kijken ik hoop alleen dat Nederland niet wint want ik heb er een fles champagne op gezet nou de eigenaar heeft hem al snel koel gezet?
Morgen het weerbericht van onze Nederlander piet nou,

Oet moon.

  • 11 Mei 2014 - 17:29

    Anneke:

    Hallo vrienden op de fiets,
    Wat een boffers zijn jullie met het weer. Natuurlijk hebben we dat uit jullie berichten al kunnen lezen maar zoals het ons deze dagen vergaat, goed voor het fruit en de tuin, maar wij beginnen het goed zat te worden. Eigenlijk moeten we jullie zonnige berichten maar niet lezen.
    Maar samengevat, jullie genieten volop en wij stellen voor dat jullie maar een rondje Portugal-Spanje moeten doen, de 2 maanden zijn nog lang niet om, dat is ons voorstel.
    Tot zover, groeten van ons Anneke

  • 17 Mei 2014 - 09:07

    Ilse:

    Hoi!... Ik loop echt weer achter! Sorry!!! Ik lees snel verder! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 26728

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: