85,9 km van Jaca naar Lumbier - Reisverslag uit Lumbier, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 85,9 km van Jaca naar Lumbier - Reisverslag uit Lumbier, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

85,9 km van Jaca naar Lumbier

Door: Jan Louis en Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

23 April 2014 | Spanje, Lumbier

Je hoeft niet niet lang na te denken wie dit schrijft?
Hallo allemaal zijn we er klaar voor !!
Nou daar gaat die weer wat zal die losbol nu weer schrijven.
Leuk dat er zelfs mensen uit Duitsland dit volgen leuk.
Vandaag lekker geslapen goed ontbijt en de prijs 55€ incl ontbijt,en onze twee paarden blij dat we vlagjes op de fiets hebben want vandaag gekozen voor de N240 maar alle vracht wagens /auto's gaan met een grote boog om je heen vele toeteren niet van opzij maar van DOOORGAAN.
Maar op zo'n reis gaat er veel door je heen voor mij een slecht moment dat ik de laatste TELEGRAAF gekocht heb onderwerp het conflict nou ik zal jl niet zijn om daar iets aan te doen en wel Oekraïne dat ik daar nou niets aan kan doen nou het volgende?
Tussenhaakjes is er een oude man bezig om onkruid weg te hakken ik zeg tegen Joke van ik zoek een bezem -kruiwagen om te helpen het ziet er niet uit maar niets gevonden komt nog vingers jeuken
Waar ben ik gebleven oh ja direct Obama gebeld heeft geen tijd is zijn vrouw aan het helpen zijn vrouw zit vast gezogen aan de toiletpot maar er is beloofd word teruggebeld nu maar afwachten.
Ook POeTiN is zich nog aan het scheren nou met zo'n oppervlak zal het wel even kunnen duren maar er word verzekerd dat hij persoonlijk terug zal bellen??
Daar kom ik dus op terug?.
Ja lieve lezers als je het zat word knopjeuit is snel gevonden ook Joke wil wat schrijven.
De route nou heerlijk bergje af de Pyreneeën in de rug maar toch weer stijgen het weer super we boffen toch maar weer.
Zie al snel een bord met een tekst van zo iets als banditos
Snel denk ik FOUTE boel we zitten in Spanje ja dat was in de pelgrimstijd ook zo dus snel onze portemonnee in onze zemen sportbroek de rest mag gestolen worden nou die fiets douw ik ze als eerste in hun armen maar van Joke afblijven.
Wat een mooie omgeving we moeten van de weg af in verband met aanleg snelweg de route word omgeleid keurig staat niet in ons reismapje dus doen zit niets anders op.
Nou welke klootzak dit verzonnen heeft om deze route op deze manier om te leggen nou die heeft hem zeker gereden met ezel.
Nou daar gaat die ik denk snel 13 /14 procent nou van fietsen komt niet veel laat staan lopen en toch blijven we er om lachen.
We stoppen om bij te komen te eten ons laatste rantsoen
Ik stel voor ga lopend verkennen na 300 mrt breng ik verslag nou Joke we moeten nog een stukje klimmen maar dan word het beter.
Nou voorruit met onze vriend nou die andere kan ik wel schieten.
Op splitsing komen we een wielrenner tegen met hoge snelheid maan hem tot stoppen nou die ging zo' inde remmen dat het vuur ervan af vloog deze stelde ons gerust die kant op het komt goed.
Iets verder gelopen zie ik wel een klooster goed misschien om te slapen
Hoor ik toch een partij gegil denk van klooster nonnetjes nou zuo het dan toch kloppen het tijdstip klopt wel rond15.00uur een half uur fietsen op het binnenplein maar dan zonder zadel bleek het een groep met scholieren te zijn leve de lol. Er staan zelfs iets verder een partij paarden te staan denk het zal nu toch niet gebeuren banditos maar nee je kunt ze huren.
Nou met de veiligheid valt het dus reuze mee dus weg met die portemonnee uit die zeme lap fietst tevens ook veel fijner Joke zal wel zeggen hoe kan je dit nu schrijven maar wat ik denk en ziet schrijf ik.

Beste volgers,
Laat ik maar gewoon vertellen wat we vandaag en gisteren hebben meegemaakt. Zoals jullie uit de verhalen kunnen opmaken, boeken we de hotels niet vooruit en kan het gebeuren dat je even moet zoeken in een stad of een stukje verder fietsen. Gisteren in Jaca hebben we het wederom getroffen, de fietsen keurig achter slot en grendel en wij een prima kamer met zo'n echt Spaans balkonnetje. We waren aan de vroege kant en zijn wat gaan drinken in de bar en hebben later genoten van een 3 gangen met een fles water en een fles wijn voor.....22,00 voor twee. Onbegrijpelijk maar de prijzen in Jaca zijn laag. Vanmorgen hebben we ons eerste Spaanse ontbijt mogen uitzoeken. Je loopt naar de bar, mag een keuze maken uit wat belegde broodjes, gebakken vingervormige koeken ( smaken naar oliebollen) koffie, jus en thee. Dit was heel apart, want je mocht niet zelf pakken, alleen maar wijzen.
De route van vandaag was weer een mooie beleving, met een paar mooie hoogtes en lekkere afdalingen. De hoogte kaart van gisteren en vandaag kunnen jullie vinden bij de foto's. Inmiddels zitten we in Lumbier in een hotel wat ze aan het renoveren zijn, het zal weer een verrassing worden wat we nu weer gaan eten.


Op onze blogs krijgen we van jullie leuke reacties en we lezen ze beide met veel plezier. We zitten nu nog ca. 40 km onder Pamplona, maar de route loopt niet door deze stad, dus gaan we hier niet de stieren bekijken, maar wel in de stad Estella over 55 km.

Groetjes allemaal

  • 23 April 2014 - 20:00

    Fam Kanawi:

    Hoihoi!

    Leuk om jullie verhalen en avonturen te lezen! Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben en lekker van het eten genieten. Wij hebben een tijdje geleden in het noorden van spanje (Llanes) vakantie gevierd en inderdaad was het heel mooi daar. Heerlijke kazen (Cabralles) en heerlijke vis.

    We zijn benieuwd hoe jullie route verder zal verlopen!

    Groetjes,

    Kiky, Monique, Raphael en Isabella

  • 23 April 2014 - 20:33

    Claudia :

    Hoi fietsers,

    Ik krijg acuut hoogteziekte als ik die bergen van jullie zie ! Veel drinken hoor !
    Ik vond jl wat warrig hij is toch wel in orde ? Hebben ze lekkere tapa's bij de borrel ?
    Jammer dat jullie niet in Pamplona komen. Wat ik me kan herinneren is het een leuk stadje.
    Maar tijdens de stieren loop natuurlijk vol met mensen.
    Nou peddel maar lekker verder en blijf gezond.

    Groeten van Claudia.

  • 23 April 2014 - 21:09

    Jan Louis En Joke Kuiper:

    Hoi Monique, Kiki, Claudia ,

    Ja het is zeker een heel mooie omgeving. De tapa's waren lekker vanavond en we gaan zo richting onze kamer. Claudia Jan Louis heeft het super naar zijn zin en zeker niet de weg kwijt, maar. Probeert gewoon de boel een beetje te vermaken. De klimmetjes zijn zeker heftig als de hoogtevrees gaat opspelen, maar dan gaan we weer naar beneden. Groetjes allemaal

  • 23 April 2014 - 21:28

    Ellen Van Der Voorn (en Ruud, Tim En Mark!):

    Oh wat heerlijk!!! Ik hou echt van Spanje. Water loopt me in de mond als je zo dat ontbijtbuffet beschrijft... Die vingervormige oliebollen zijn denk ik Churros. Ontzettend lekker 'con chocolate'. Dan krijg je er een bakje warme chocoladesaus/ hele dikke warme chocomel bij. Yummie!!!! En goed dat JL intussen wel over de wereldproblematiek nadenkt, maar verspil er niet te veel tijd aan, zonde van je energie! Uiteindelijk zijn het allemaal boeven..... Geniet lekker verder van Spanje!!

  • 23 April 2014 - 21:53

    Margreet:

    Hoi Joke en jan Louis

    Wat heb ik een bewondering voor jullie zeg. Wat een moed en doorzettingsvermogen. En wat stoer om dat lekker samen te doen. Ik geloof dat ik het zelfs met de auto al eng zou vinden, maar ik ben dan ook een schijterd. We genieten van jullie verhalen. En wat een mooie foto's. Fietsen jullie ook terug of gaat dat met het vliegtuig? Nou heel veel plezier nog en geniet van het leven!
    Peter is net twee weken terug uit Peru, hij heeft met Axel de Inca trail gelopen op 4200 m. Hoogte en daarna de jungle in. Ook zij hebben genoten, tot Axels rugtas met portemonnaie, IPhone, kleren, zonnebril en alle pasjes gestolen zijn op het strand. Maar dat is zo'n verhaal dat horen jullie later.
    Groetjes ook van Peter

  • 23 April 2014 - 22:15

    Wim En Ria:

    Geweldig Jan Louis om jouw verslag te lezen. En prima om te schrijven wat je ziet, voelt en vooralwat je denkt. En ook geweldig dat je zo goed op Joke past.
    We zijn best een beetje jaloers op jullie, niet het fietsen hoor, maar de eindbestemming,staat hoog op ons verlanglijstje.
    Geniet lekker van de Spaanse zon, de wijnen het eten. Mmmmmm. Lekker.
    Wij klagen niet hoor want wij hebben gewoon op loopafstand het k
    leukste, lekkerste en gezelligste restaurant van Leersum.
    En ja Joke, we waren met Pasen weer de laatsten.

    Goeie reis verder en groetjes van Wim en Ria.

  • 24 April 2014 - 14:50

    Anneke:

    Hoi stoere lui,
    De hoogte van die berg op de foto, daar overheen, je maakt mij niet meer wijs dat iemand met hoogtevrees daar overheen is gefietst. Beken het maar: niet naar boven maar er omheen gefietst.
    Jan-Louis wat is er aan de hand: als je met je rug naar het noorden gaat staan ligt je verleden achter je, dan is Poetin links van je, rechts Obama, ik zou de richting Obama maar volgen, kom je uit in Santiago.
    Doordenkertje he?
    In de schuur bij ons liggen krabbertjes, harkjes, groene kliko, bij thuiskomst mag je wel een keer harken en schoffelen, onkruid groeit overal !
    Nog fijne fietsweken!
    Deze week iemand gesproken die is na Santiago doorgefietst naar de zee, dat was voor hem het ultieme einde van de reis, er lag geen weg meer... en andere neigingen had hij niet....
    Doordenkertje he?
    Veel plezier...van ons Steef en Anneke

  • 29 April 2014 - 15:05

    Ilse:

    Hier ben ik weer... Sorry... Heb een beetje achterstallig huiswerk. Ga meteen aan de slag! Dit verslag was in ieder geval weer leuk om te lezen! op naar de volgende. :-) Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Lumbier

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 26731

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: