85,4 km van Lumbier naar Estella - Reisverslag uit Estella, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 85,4 km van Lumbier naar Estella - Reisverslag uit Estella, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

85,4 km van Lumbier naar Estella

Door: Jan Louis

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

24 April 2014 | Spanje, Estella

Nou mensen ik ben er helemaal klaar voor
Zit in een heerlijk hotel en wel met de naam Jerry.
Afgelopen avond een heerlijke avond vele mensen ontmoet maar verstaan ? Nee,
Na het eten zit er een Fam. Met een oudere man hoort bij elkaar hij heeft een leuk Frans petje op wil hem even lenen voor een foto en wel op mijn kop.
Later wil ik zijn adres voor de foto die Joke gemaakt heeft en zal een kaart sturen vanuit Holland het word te ingewikkeld voor mij een man uit Denemarken helpt mij met de taal soort van tolk
Prachtig hoe je elkaar kunt helpen toch?
Ook de Fransman zal een kaartje terug sturen dat waardeer ik zeer hij zei van het duurt toch niet te lang ik ben al 80 hoelang nog? Dat weet niemand er is misschien maar een persoon die dat bepaalt maar ik zal u gerust stellen bang hoef je niet te zijn om dood te gaan het is hierboven super gezellig er is er nooit een terug gekomen .
De man besteld direct een 2' wijn echter wel op onze rekening.
Zijn vrouw zegt dat die nu erg gelukkig is en hoopt snel op bericht uit Holland nou ik ook .
Zo gek als ik ben ik geef hem een dikke knuffel helemaal toppie.
Ik heb deze nacht slecht geslapen want weet je nog ??
Batterij goed gevuld want er zouden nog 2personen bellen.
Nou eerst Obama nou met vrouw gaat het weer goed ik vraag en met de toiletpot nou die is stuk geslagen.
Geloof het of niet Poetin belt ook Joke laat ik lekker slapen heeft alle rust nodig ongelooflijk wat een prestatie zij levert.
Ondertussen heb ik een regeling met die twee gemaakt nou jl hoe krijg je het voor elkaar wat ik niet wil is een 3' oorlog
Dus voorstel ze vliegen zondag naar de gothhard tunnel en wel ook onze rijdende rechter nou die stemde gelijk in .
Nou het kadaster is al onderweg dus de uitspraak is maandag avond de uitspraak is bindend dus.. een ieder zal zich daar aan moeten houden.
Nou kon ik dus toch noch wat uurtjes slapen.
Dus lieve mensen blijven volgen Joke zegt ben je nog niet klaar NEE maar ik stop met mijn verhaal en laat het dagverloop aan Joke over.
Alleen genieten van de omgeving is niet genoeg er draait tijdens het fietsen veel door me heen sorry maar zo zit ik in elkaar.
Veel leesplezier en het zet ook stof om verder na te denken.
Voor een ieder een dikke kus nou daar weet die ene Spanjaard alles van.

Joke;
Nu even het serieuze gedeelte van de reis, het was vandaag best wel pittig, veel klimmen en dalen. Vanmorgen kregen we een ontbijt met geroosterd brood en een stukje cake met chocolade, lekker hoor. In het dorpje Lumbier eerst maar eens de voorraadtas aangevuld met fruit, brood, kaas en bruis water?. Het water bleek iets van 7-up te zijn, lekker zoet?????? Maar we moeten niet zeuren, onderweg kunnen we altijd iets van koffie of thee maken met onze thermosfles van de Wildkamp met kokend water. 'N de ochtend hebben we het lekker droog kunnen houden, maar vanmiddag begon het ineens te storten en hebben we onze regenpakken aan moeten doen. We zeiden tegen elkaar nu kunnen we de fietsers begrijpen als ze meerdere dagen regen hebben, dat ben je het zo zat. Gelukkig hadden we in de plaats Estella snel een hotel en konden we onze natte kleding vervangen. Wel grappig we logeren in hotel Jerry, met haarfohn om de was en schoenen te drogen.
Uit een van de reacties heb ik op kunnen maken, dat ik wel om de berg zou zijn gefietst, maar samen zijn we toch over de top gegaan, met maar een klein..... Beetje zweet in de handjes??

Groetjes en tot morgen

  • 25 April 2014 - 11:20

    Anneke:

    Jan-Louis je bent een kanjer: groot compliment aan Joke geven en ook delen met ons dat zij een kanjer is. Zorg maar goed voor haar.
    Jouw verhaal over Poetin en Obama, ik snap er niets van. Je schrijft dat er veel door je hoofd draait tijdens het fietsen, ik kan je verzekeren dat gebeurt niet alleen tijdens het fietsen, je grote zus heeft er ook last (soms gemak) van. Je moet het positief blijven zien, ze kunnen tegen ons nooit zeggen wat een leeghoofden, wij weten wel beter !
    Joke, beetje zweet in de handen, ik kan me dat levendig voorstellen....hou vol !
    Liefs van ons, groet Anneke

  • 29 April 2014 - 15:11

    Ilse:

    :-) Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Estella

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 26740

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: