63,9 km van Belorado naar Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 63,9 km van Belorado naar Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

63,9 km van Belorado naar Burgos

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

28 April 2014 | Spanje, Burgos

Beste volgers, ja eindelijk mag ik een stukje schrijven. Gisteren hebben we van onze rustdag genoten, Jan. Louis is naar een museum over de oorlog geweest en ik heb gedeeltelijk van de dag heerlijk in het zonnetje een boek mogen lezen. ( reader) dus geen vracht met boeken mee op de fiets, maar een handig klein en licht geval gekregen van de kinderen zodat moeders kan blijven lezen op vakantie.
Gisteren rond 12:00 uur kwam de eerste bus met stadhoppers aan. Dat zijn lopers die niet de route lopen, maar wel volledig in uitrusting, incl. Bergschoenen en stokken van de ene plaats naar de andere plaats reizen per bus of auto. Komen aan gaan uitgebreid op een terras zitten en zuchten en kreunen of ze net 25 km hebben gelopen. De volgende morgen staan ze om 10:00 uur bij de bushalte te wachten op de bus naar de volgende stad voor een stempeltje in het pelgrimspaspoort. ( zie foto)
Wij houden ons wel aan de regels hoor, de teller van de fiets is straks voor jullie het bewijs. Wij zijn in Leersum gestart met 695 km op de teller en deze kan je niet veruit laten lopen.

Jan Louis gaf gisteren aan dat ik aan het helpen was bij de receptie en dat was ook zo. De eigenaar van het hotel kwam er niet uit aan de telefoon over een boeking en keek me aan en gaf de telefoon door. Het was iemand uit Korea die gelukkig wel Engels sprak, dus kon ik de boeking even regelen. We zijn twee nachten in dit hotel gebleven i.v.m. Onze vrije dag, het was super gezellig, wat een aardige mensen en alles was keurig verzorgd.

Zoals vele van jullie weten hadden we een probleem met het plaatsen van de foto's van de camera naar de iPad, waar een vrije dag wel niet goed voor is. Na wat zoeken op internet kwam deze technische Miep eindelijk achter het probleem. De iPad moet je laten communiceren via het WiFi netwerk van de camera en niet via internet. Dus het probleem is opgelost en kunnen we nu dagelijks de foto's op internet plaatsen. De foto's komen niet via de mail bij jullie binnen, deze kunnen bekeken worden via de internetpagina, JanLouisenJoke.waarbenjij.nu

De route van vandaag had wel wat klimmetjes op het programma, we gingen van 750 naar 1045 meter en terug in Burgos naar 860 meter. Ja dat voel je wel even als je een dag niets gedaan heb staan je spieren niet blij te springen om in actie te komen. Gelukkig was het droog en was de erge wind van zaterdag gaan liggen. We hebben vandaag weer mooie vergezichten en kerken en kloosters mogen zien, maar we blijven erbij, je kan er veel over schrijven, zelf beleven is toch anders.

Jan Louis heeft zijn schoonheidsslaapje er ook weer opzitten en gaan we nu samen de stad verkennen. Groetjes allemaal

• 28 April 2014 - 18:23

Ellen:

Gelukkig gaat het nog steeds goed en maak je je daar ook uitermate nuttig Joke. Terwijl JL een schoonheidsslaapje houdt.... ;-)
    Maar wat erg van zo'n bus met pelgrim'wandelaars'!! Die zouden ze eigenlijk ook een "specimen" stempelpaspoort moeten geven!! Maar geniet van Burgos!

• 28 April 2014 - 19:57

San Xacobeo:

Komende dagen meer dan uitstekend fietsweer: zon en 20 graden. En niet al teveel wind op de Meseta. Dat wordt genieten. Van een hele serie leuke Caminodorpen en met als voorlopig einddoel Leon: een hele mooie stad.
    Buen Camino

• 29 April 2014 - 15:33

Ilse:

Dat meen je niet!?... Zijn er echt zulke mensen!? Die eigenlijk echte geen meter lopen maar wel doen alsof!? Schandalig!! :-) Xxx

• 30 April 2014 - 12:35

Kim En Alex:

leuk te zien dat de vlaggetjes nog op de fiets zitten! hihi