82,4 km van Navarrete naar Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu 82,4 km van Navarrete naar Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Jan Louis en Joke Kuiper - WaarBenJij.nu

82,4 km van Navarrete naar Belorado

Door: Jan Louis en Joke

Blijf op de hoogte en volg Jan Louis en Joke

26 April 2014 | Spanje, Belorado

Ola nou een gedeelte vd dag moeten we maar snel vergeten,
Even tussendoor, het KaDASTER die de rijdende rechter altijd helpt als het om een grensverschil gaat heeft ons perfect geholpen in de zeer ernstige zaak van DE KRim uitslag volgt morgen gelukkig dat we daar niet fietsen.

Geslapen in een hostal, zonder restaurant en bar functie.
}
De weersverwachting voor vandaag was 85 procent regen dus wat ga je doen ?
Blijven of door.
Ondertussen hebben we al met verschillende soorten van mensen van alle nationaliteiten gesproken.
Wat leuk dat je met een Chinese aan de praat raakt nou je kan lullen als brugman maar toch begrijp je elkaar jonge ik heb dat nu is van dichtbij mogen aanschouwen maar hoe zit dat met hun spleetogen hoe krijgen ze daar nu lenzen in soms draaide ik mijn hoofd maar denk ziet ze me beter.
Na zoveel km zie je ze van alle kanten aankomen ze springen over de weg of uit de struiken nee geen banditos maar de lopende Pelgrims alle nationaliteiten maar km niet zoals wij die maken.
Een dag van
BLOED,ZWEETenTRANEN,
Bloed van mijn bloedende lip klijn scheurtje,
Zweet van ons regenpakken transpiratie,
Tranen nee niet van verdriet maar van de felle regen tegen je gezicht.
Vertrokken dus met regen goede keuze zeg het maar blijven hangen in een klein dorp nee we gaan door.
Boodschappen en dan gaan berg op berg af.
De regen houd op tijdens een stop komen we toch dat Chineesje weer tegen zo van leuk jullie op de fiets zij lopende dus andere route ook korter voor wandelaars dus
De omgeving is wat minder kleine wijnboertjes die moeten ploeteren voor de kost nee zij krijgen nooit het stempel van GRAND CRU .
In klein dorp even een bood schap de regen is tijdelijk weg trek even mijn regenbroek uit tegenover een café met van die meiden zoals Sandra en Liselotte gaan even fluiten ja wat een figuur met die gespierde benen dat is voor hen een lust om tie zien Joke heeft dat niet gezien dat hou ik maar voor me
De avond ervoor stond ik nog even onder de douche bij te komen van de zware tocht ik dacht nog van nou van deze doedelzak met fluitje is ook niet veel meer van over .
Het weer was dan regen en weer droog de omgeving word ook weer mooier groot verschil met even daarvoor.
Je komt door kleine dorpjes waar niets te beleven valt de keuze is dan simpel doorgaan .
Slapen nee geen optie dan maar door hoekje om en ja hoor regen.
We nemen snel de beslissing om bij een overkapping even te schuilen ,
Nou dat duurde niet lang of een man wonende aan de overkant en nodigde ons uit om even bij te komen onder het genot van een kop hete thee,
Het was heerlijk warm binnen goed voor de spieren en zijn vrouw vond het ook gezellig de lucht klaarde op en nog geen honderd mtr verder ja regen Joke zegt zo leuk van nog 12 km schat daar wacht een heerlijk hotel op ons nou ik weet als de Paus ergens land dan kust hij de grond nou ik de muur van het hotel ..onderweg werd ik niet lekker Moet wat eten anders komt het niet goed ja Joke houd de voorraad goed bij dus even wat lekkers uit de tas.
Deze km's zijn de zwaarste snijdende wind zo van als er tuinstoelen stonden op het strand dan komen kwamen ze 200 mtr verder terecht.
Je houd alleen de witte lijn langs de weg maar in de gaten de doorgetrokken lijn houd plots op met de regen in je ogen dan maar blind rijden en je hand laten glijden langs de vangrail.
Nou je kunt begrijpen dit was zwaar we blijven nu hier twee dagen in hotel om bij te komen
Heerlijk voor jullie zo'n eerste Koningsdag ,
Nou neem er maar een borrel op dat doen wij ook
Maar voor ons een heerlijk flesje wijn uit de Rioja streek.

Ja beste volgers Jan Louis heeft alles van vandaag wel verteld, hopelijk mag ik morgen weer iets schrijven.

Groetjes en nog een prettige Koningsdag.

  • 27 April 2014 - 12:26

    Wim En Ria:

    Dag globetrotters.
    Heftig verslag dit keer. Alleen weten we nog niet wie er op jouw lip heeft gebeten JL. Ik kan me voorstellen dat een Chinese dame wel valt op een gespierde Hollander op de fiets.
    Maar neem maar lekker even een dag om regenereren. Even alles droog en een tip van een fan van Joop Zoetemelk hier zegt. " een rauwe biefstuk in je broek, daar zit je het lekkerst op.
    Ik zou er wel een van de haas nemen JL. Die zijn het lekkerst.

    Maar volgens de berichten wordt het weer beter daar zodat je na een relaxdag morgen weer zonnig op foto kunt.
    Groeten van Wim en Ria en goeie reis verder.

    (PS. Wim vraagt of je goed op Joke blijft passen?)

  • 29 April 2014 - 15:22

    Ilse:

    Dit klinkt inderdaad als een heftige dag!?... Rust daar maar even goed van uit! Onze eerste Koningsdag is volgens mij goed verlopen! Ik heb me zelf rustig gehouden. Op de zaak is het erg druk geweest! Maar ook dat is goed gekomen! :-) Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Belorado

Jan Louis en Joke

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 26732

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: